Port Douglas -> Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van erikenangelique - WaarBenJij.nu Port Douglas -> Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van erikenangelique - WaarBenJij.nu

Port Douglas -> Hervey Bay

08 December 2014 | Australië, Hervey Bay

Daar zijn we weer met een nieuw verslag.

Dinsdag 2 december zijn we uit Cairns vertrokken richting Port Douglas onderweg een bezoek gebracht aan de Botanical Gardens van Cairns. Een mooi park waar de veel voorkomende bomen en planten geplant zijn, ook zijn er verschillende dieren te vinden zoals pelikanen. Het hotel in Port Douglas (Port Douglas Motel) is een klein maar zeer leuk en mooi hotel. Het hotel ligt net achter de mainstreet en alles is op loopafstand. We zijn zeer gastvrij ontvangen. We hebben besloten om donderdag de Great Barrier Reef op te gaan.

Woensdag 3 december zijn we naar Daintree Rainforest geweest en hebben we de Daintree river overgestoken met de ferry. We zijn tot Cape tribulation gereden en hebben onderweg diverse wandelingen gemaakt door de forest en hebben spectaculaire uitzichten op de foto gezet. Op de terugweg naar Port Douglas hebben we een ijsje gegeten van vruchten welke uit het wild uit de forest geplukt zijn.

Dan was het eindelijk zover, veel van verwacht en toch nog boven deze verwachtingen uitgestegen......

Donderdag 4 december zijn we met de boot genaamd WAVELENGHT vanuit Port Douglas het rif opgeweest. We hebben speciaal voor de WAVELENGHT gekozen omdat deze kleiner is en maximaal 30 personen op kunnen. We zij op drie verschillende plekken op de Great barrier Reef geweest. Rondom het OPAL reef. Omdat het de eerste keer was dat we gingen snorkelen hebben we op de eerste plek een beetje uitgeprobeerd, best lastig alleen door je mond ademenen :-). Op de tweede en derde plek hebben we prachtige dingen gezien en ook op de foto gezet, zie de bijgevoegde foto's. Het is niet te geloven wat we hebben gezien, net alsof je in een zeeaquarium zwemt en de vissen zo dichtbij, de koralen ongelooflijk gewoon. Waarschijnlijk HET hoogtepunt van deze reis........

Middenin Port Douglas staat een boom waar zo rond een uur of 7 in de avond alle vogels uit de buurt naar toe vliegen en in de boom gaan zitten "zingen"  spectaculair gezicht om de vogels er naar toe te zien vliegen en wat een kabaal maken ze zeg.

Vrijdag 5 december zijn we van Port Douglas naar Townsville gereden wat ruim 400km is. Wat betreft de km valt dat wel mee maar de Bruce Highway is tweebaans en op vele plekken slecht wegdek. Townsville is een stad welke wij niet aanraden om naar toe te gaan. Veel vergane glorie, oud en verlaten en slecht onderhouden.

Zaterdag 6 december hebben de Castle Hill in Townsville beklommen, dan heb je een paronamisch uitzicht over de stad, daarna met gierende banden vertrokken uit Townsville richting Airlie Beach (275km) gereden. Onderweg in het wild een kangaroe gezien, beetje van de weg af maar toch op de foto gekregen. In Airlie Beach vliegen veel witte soort papagaaien rond. Zelf hebben we rustig in het zwembad gelegen en de stad bekeken. Airlie beach is een echt Backpackers stadje, veel backpackers hotels en bars en het publiek wat rond liep waren ook echt backpackers. Wat opviel was dat er veel beveiliging rond liep in het stadje.

Zondag 7 december zijn we naar Rockhampton gereden wat een rit van ruim 480km is. Onderweg heerlijk rustig en genoten van de natuur en wilde pelikanen gezien. Bij aankomst in Rockhampton werden we enigzins verrast door een binnen twee minuten opstekende "thunderstorm" met keiharde regen. Onweer in Nederland x 10 zo ging het tekeer. Best wel even vreemd en angstig zo hard ging het tekeer. Zo plotseling als het opkwam zo plotseling hield het ook ineens weer op en ging de zon weer stralen. Rockhampton is een leuke stad waar op zondag niet veel te doen is.

Maandag 8 december zijn we van Rockhampton naar Hervey Bay gereden een rit van ruim 394km. Onderweg zijn we in het stadje Childers gestopt, een leuk en gezellig dorpje. De Bruce Highway loopt dwars door dit dorpje heen, zodat als je op een terras zit in de mainstreet je de grote zware vrachtwagens voorbij ziet rijden.

Dit was het weer voor dit verslag.

• 08 December 2014 - 15:51

Marjo:

Lieve Angelique en Erik,

Behoorlijk wat kilometers gereden. En mooie dieren onder weg gezien. Dat zul je hier nooit meemaken.
    Een hele mooie ervaring. De plotselinge storm was even een beetje eng maar gelukkig was dat snel
    voorbij en kwam de zon weer tevoorschijn.
    Dit was volgens mij het allermooiste Great barrier Rondom het OPAL reef. . Het is niet te geloven wat we hebben gezien, net alsof je in een (zeeaquarium zwemt en de vissen zo dichtbij,) de koralen ongelooflijk gewoon. Waarschijnlijk HET hoogtepunt van deze reis.. ZO MOOI......
    Zo mooi. Ik ben zo blij dat jullie dit mee gemaakt hebben.
    Dit:Middenin Port Douglas staat een boom waar zo rond een uur of 7 in de avond alle vogels uit de buurt naar toe vliegen en in de boom gaan zitten "zingen" spectaculair gezicht om de vogels er naar toe te zien vliegen en wat een kabaal maken ze zeg. Is ook bijzonder. vliegen veel witte soort papagaaien rond ook erg leuk
    om dat te zien. Dat zal je hier in kikkerland niet mee maken het mooie natuur.
    Nog heel veel reis plezier samen. Ik geniet van ieder verslag.

• 08 December 2014 - 17:31

Jolanda:

wat een gave verhalen zeg! vooral die boom met vogels is wel heel spectaculair.
    ik ben zooooo benieuwd naar de foto's.

geniet nog he!

• 12 December 2014 - 19:45

Wim Van Veldhoven:

Eindelijk weer effe tijd om te reageren.
    Zo hierboven te lezen, ondernemen jullie heel veel. Da's niet erg en leuk voor ons, maar als je maar wel een vakantiegevoel houd.
    Enfin, jullie zijn er wel toegekomen om het Great Barrier Reef daadwerkelijk op te gaan. Prachtige foto's al, hoor. Wij konden dat helaas niet toen, doordat we allebei ziek werden. Om die reden hebben we toen Townsville, waar het onderzoekscentrum van het Great Barrier Reef met zijn aqarium zit, bezocht, om toch nog iets van de visjes mee te krijgen. Ook toen was het al een vervallen plek.
    Leuk dat je ons herinnert aan de boom met vogels in Port Douglas. Wat ons toen ook opviel dat ze op enig moment ineens allemaal stil zijn. Was dat bij jullie ook zo?
    Volgens mij rijden jullie dezelfde route als wij. Ook in Airlie Beach geweest. Nu jullie alles zo opnoemen, komen er wel veel herinneringen boven.
    Blijf lekker zo doorgaan, want dan gaan we weer lekker terug naar "memory lane".
    Al iets van de komende kerstdagen meegekregen in Australië?
    Verder goede reis gewenst en ik hoop binnenkort, minstens vóór de Kerst nog iets van jullie avonturen te vernemen.
    Groeten, Wim