Adelaide 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikenangelique - WaarBenJij.nu Adelaide 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van erikenangelique - WaarBenJij.nu

Adelaide 1

Door: Erik

02 Januari 2015 | Australië, Sydney

Donderdag 18 december
Vandaag hebben we de huurauto op het vliegveld van Sydney ingeleverd en zijn we met een airportshuttle naar ons hotel Seasons Harbour gebracht. Dit hotel ligt in Darling Harbour. Na gesetteld te zijn in ons hotel zijn we naar het centrum gelopen waar op verschillende plekken "gezellige" muziek gespeeld werd door straatmuzikanten. Uiteraard zijn we naar Martin place gelopen waar een vreemde sfeer hing. op het plein lagen heel veel bloemen en er werden nog steeds meer neergelegd. Het was stil, heel stil, erg indrukwekkend. Na het diner zijn we terug gelopen naar het hotel waarbij we langs 'Haighs' liepen. Nog net niet de hele winkel leeg gekocht :-)

Vrijdag 19 december
Vandaag hebben de haven bezocht en een tour door de Opera House gedaan. Door de botanische tuin gewandeld, Palm Cove en Macquaries Chair. Door de Domain terug gelopen naar het hotel. Op papier een rustige dag maar heerlijk op ons gemak gewandeld door Sydney en veel gezien.

Zaterdag 20 december
Vandaag door Darling Harbour gewandeld en naar de Domain geweest waar de tv zender seven een kerstconcert gaf.

Zondag 21 december
Een breakfast cruise door de haven van Sydney gedaan, een rondleiding door de Goverment House. Gegeten aan de boulevard in de haven van Darling Harbour.

Maandag 22 december
Vandaag vliegen we naar de familie in Adelaide. Op het vliegveld van Adelaide een warm welkom door de familie. Meteen vanuit het vliegveld naar der Central Market geweest en daarna naar de farm van de familie in Willunga, ongeveer een 40 minuten van Adelaide.

Dinsdag 23 december.
Vandaag zijn we naar Hanhdorf geweest een oud stadje met Duitse invloeden. Verder naar het strand geweest.

Woensdag 24 december t/m Zaterdag 27 december Met familie de kerst gevierd.

Zondag 28 december
Vandaag zijn we naar Adelaide geweest waar Angelique d'r nichtje woont. we zijn naar Cleland wildlife park geweest, kangaroes gevoerd en koala's geknuffeld. We hebben op Australische wijze het diner gedaan, in Henley beach fish and chips op het strand gegeten.

Maandag 29 december.
We hebben bij nichtje overnacht en hebben een lange wandeling gemaakt door Adelaide en alle bezienswaardigheden gezien.

Dinsdag 30 december
Vandaag hebben we een rondleiding gedaan door de Haigh's factory, wandeling door de Botanic gardens en zijn we naar Glenelg geweest.

Woensdag 31 december
Vandaag lekker gerelaxed en zijn we in de avond naar Normanville geweest waar om 21.45 een spectaculair vuurwerk werd afgestoken op het strand.

Donderdag 1 januari
Het is alweer 2015, vandaag zijn we naar Viktor Harbour geweest waar we een boottocht gemaakt hebben, de zee was erg ruig en alle twee vonden we het varen niet echt leuk. Wat we onderweg gezien hebben heeft het wel goed gemaakt, zeeleeuwen en dolfijnen. Erg leuk om te zien. Verder hebben we vandaag een mooie rit gemaakt langs de kust en een aantal lookouts bezocht met fantastische uitzichten.

Vrijdag 2 januari.
Vandaag zijn we naar Melbourne gevlogen vanuit Adelaide.

• 11 Januari 2015 - 10:29

Cees Benchop:

Erik en Angelique,
    Het is iedere keer weer leuk om de reisverslagen te lezen met alles wat jullie hebben meegemaakt.
    Het is echt om jaloers op te worden.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Down Under. Wij gaan in mei/juni weer van dat fantastische land genieten. De reis is geboekt .... Yeahhhhh !!!!!!
    Groetjes Cees & Marja

• 11 Januari 2015 - 11:52

Natalie:

Veel plezier verder ! Geniet extra van de laatste dagen. Tot snel.

• 11 Januari 2015 - 16:28

Wim Van Veldhoven:

Hai Erik en Angelique.
    Ook onze "feest"dagen zijn weer voorbij en we zijn alweer overgegaan op "bussiness as usual". Dat duurt voor jullie nog even, maar ik realiseer me dat jullie over twee dagen alweer aan de terugreis naar huis beginnen.
    Hierboven te lezen en ook uit de vorige berichten is op te maken dat jullie het uitstekend naar jullie zin hebben gehad en de reis tot nu toe wel aan jullie verwachtingen heeft voldaan. Ik vond het erg leuk om jullie te zien schrijven over plekjes die mij bekend voorkwamen, maar ook een paar die ik niet kende. Daar ga ik het zeker de komende tijd met Erik vast nog wel over hebben.
    Jammer dat het niet meer is gelukt om wat fotootjes te plaatsen. Ik was ook al blij met de fotootjes op whatsapp, die ik heb mogen zien.
    Afijn, geniet nog lekker van het slot van jullie vakantie en veilige en rustige reis naar huis toegewenst. Ik kijk uit naar het weerzien met Erik, zodat ie me veel kan vertellen.
    Groeten Wim van Veldhoven

• 11 Januari 2015 - 22:49

Marjo :

Prachtig om deze reisverslag weer te lezen. Het was net of ik er weer was. Heerlijk dat jullie
    zo genieten dat maakt mij zo blij. De familie hebben genoten van jullie aanwezigheid. Ze hebben
    er naar uit gekeken en het was geweldig om jullie in Adelaide te hebben. Nog een paar dagen
    Heel veel plezier verder. Het was een reis om nooit meer te vergeten. In een woord geweldig.